Urenregistratie bij bedrijven

Veel bedrijven maken gebruik van een tijdregistratiesysteem om bij te houden hoeveel uren ze werken aan een bepaald project of voor een bepaalde klant. Dit kan vele voordelen met zich meebrengen. Een aantal van deze voordelen hebben we op een rijtje gezet:

Mankracht inschatten

Door het bijhouden van de gewerkte uren kan er beter worden ingeschat hoeveel mensen er nodig zijn voor een bepaalde taak. Omdat je in het verleden de gemiddelde tijd voor zo’n taak hebt bijgehouden, is het nu makkelijk te zien hoeveel uren je er gemiddeld aan kwijt zult zijn en hoeveel mensen je daarvoor nodig hebt.

Verantwoording kosten

Je kunt de gemaakte kosten voor klanten beter verantwoorden. Je kan immers nauwkeurig laten zien hoeveel uren er gewerkt is aan een opdracht van klanten of opdrachtgevers. Zo kunnen zij ook inzien hoeveel werk het kost om een bepaalde taak uit te voeren en kunnen zij nagaan wat de verhouding is tussen prijs en kwaliteit.

Uitbetalen personeel

Ook voor het personeel kan het voordelig zijn om te werken met een tijdregistratiesysteem. Zij krijgen de uren uitbetaald dat er geregistreerd is in het tijdregistratiesysteem. Dit kan conflicten voorkomen. Bijvoorbeeld dat een personeelslid zegt veel langer gewerkt te hebben dan de baas denkt. Door urenregistratie kan dit voorkomen worden.

Flexibel bereikbaar

Je hebt verschillende apps waardoor je een tijdregistratiesysteem kunt hebben op bijvoorbeeld je desktop of mobiel. Zo kun jij de urenregistratie bijhouden waar en wanneer je bent.

Overzicht

Je hebt over het algemeen een veel beter overzicht. Je kunt direct het overzicht bij de hand pakken met de verschillende uren dat je per klant of opdrachtgever gewerkt hebt. Ook kun je zien hoeveel uren je volgens het tijdregistratiesysteem daadwerkelijk op een dag hebt gewerkt.

 

Kortom, een tijdregistratiesysteem kan vele voordelen hebben voor zowel bedrijven als hun personeel en klanten.

https://keeping.nl/tijdregistratiesysteem