Topdrukte voor Pakketbezorgersdiensten

Pakketbezorgersdiensten zoals PostNL gaan het dit jaar ontzetten druk krijgen door de corona periode. Zo zet PostNL dit jaar duizend extra bezorgers in en extra vrachtwagens. Dit doen ze om 24/7 ervoor te zorgen dat de pakketjes oprijd geleverd kunnen worden. Verder kijkt PostNL samen met de webwinkels welke bezorgtijd haalbaar is. De webwinkels moeten hierbij wel een handje helpen. Zo kunnen ze eerder beginnen met de feestdagen campagnes en bijvoorbeeld acties langer laten lopen zodat niet iedereen op hetzelfde moment besteld. Als webwinkels hun WordPress website laten maken dan is het belangrijk dat rekening wordt gehouden met deze factoren. Ook de consument kan hieraan meehelpen door niet op het laatste moment hun cadeautjes te laten bestellen.

Steeds meer webwinkels

Er zijn steeds meer bedrijven die een webwinkel erbij willen en hiervoor een WordPress website laten maken. Grotendeels komt dit nu door de coronaperiode waarin we leven. Mensen blijven meer thuis en komen veel meer online via webwinkels. Wanneer je dus geen webwinkel heb loop je veel inkomsten mis. Om te mee te gaan met de trend implementeren veel bedrijven toch een webwinkel

Record aan pakketjes

Pakketbezorgersbedrijven zoals PostNL verwachten dat dit jaar tijdens de feestdag ongeveer 60 tot 70 procent meer pakketjes worden besteld dan voorgaande jaren. Door de coronaperiode merkte ze al de drukte. Hierdoor werd de capaciteit in maart al verhoogt met 40 procent. Tijdens het najaar komt er meestal 20 tot 30 procent extra bestellingen bij. Op een normale dag bezorgt PostNL 900.000 pakketjes per dag. Door de coronaperiode ligt dat aantal op 1 miljoen. Logisch dus dat bedrijven hierop inspelen en de WordPress website laten maken of aanpassen als webwinkel.

https://web-wings.nl/