Sommige kantoren hebben een parketvloer en anderen moeten een tapijtreiniger kopen nodig. Iedereen wil natuurlijk op een schoon en hygiënisch kantoor werken. Maar om het zo schoon en hygiënisch te houden kan nogal een opgave zijn. Hoe vaak heeft je leidinggevende niet al gevraagd of je alsjeblieft de vaatwasser wil schoonmaken? Je houden aan een schema is niet makkelijk, vooral als je met veel mensen bent.
In deze blog gaan we dieper in op hoe je samen met je team, je kantoor helemaal schoon houd!
TapeitreinigingsmachinesEen tapijtreinigingsmachine is echt essentieel als je tapijt in je kantoor hebt liggen. Sommige werknemers zijn gevoelig voor stof en stofmijt. Iedereen loopt er de hele dag een beetje overheen te lopen. Ja dan wil je gewoon een schoonmaakmachine voor je tapijt, dat lijkt me best logisch nietwaar? Je hebt meerdere schoonmaakmachines voor meerdere ondergronden. Je hebt niet alleen tapijtreinigingsmachines, maar bijvoorbeeld ook marmeren vloer stoomreiniger om je marmeren vloeren schoon te maken! Je vloer is het eerste van je kantoor wat je echt schoon moet maken hoor!
Duidelijke regels op een zichtbare plekTransparantie is key is deze. Als je een schoonmaakrooster ophangt op een zichtbare plek waarvan je zeker weet dat iedereen het ziet, dan heeft helemaal niemand meer een excuus om het niet meer te doen! Denk aan de keuken, het koffiezetapparaat of de wc’s. Het maakt in principe niet uit wie wat doet, het gaat erom dat je de juiste faciliteiten binnen handbereik hebt. Dus hou dweilen en schoonmaakmachines in de buurt! Zorg dat je eens in de zoveel tijd je marmeren vloer laat reinigen en zorg ervoor dat wat je doet, dat je dat secuur en consistent doet!
Schoonmaakster inhurenJa, dat is een optie. Kost wel een beetje geld, maar dan blijft je kantoor wel schoon. Het is fijn om iemand te hebben die af en toe eens een stofzuiger of een tapijtreinigingsmachine door de zaak heen haalt! |
https://sarahtractwebdesign.com/het-kantoor-hygienisch-schoon-houden/ |