Naast het schrijven van blogs, het opstellen van advertentieteksten en het opzetten van een e-maildatabase, is het moeilijk om tijd vrij te maken voor merkbekendheid en het beheer van de media. Dat is waar een pr-bureau kan helpen. In deze blog lees jij waarom je een pr-bureau nodig hebt en geven we antwoord op de vraag, “wat doet een pr-bureau”? Veel leesplezier!
Wat doet een pr-bureau?Een PR-bedrijf zorgt voor de reputatie van uw bedrijf door middel van eigen, verdiende of betaalde communicatie. Doorgaans verzorgt een PR-bedrijf de berichtgeving naar de pers. De belangrijkste oogmerken van een PR-bedrijf zijn naamsbekendheid en reputatiemanagement.
Dit is het verschil tussen een pr-bureau en een marketing bureauEen pr-bureau regelt en onderhoud relaties en zorgt voor meer naamsbekendheid en vertrouwen. Dit kan indirect leiden tot meer verkoop, maar dat hoeft niet per se zo te zijn. De doelstellingen van een pr-bureau zullen nooit harde sales zijn, maar eerder naamsbekendheid. Hoewel dat onderdeel kan zijn van een marketingstrategie, richt een pr-bureau zich écht op naamsbekendheid, vertrouwen en relatiemanagement.
Een marketingbureau is achter de schermen ook heel veel bezig en kan wel een salesconversie beogen. Een marketing bureau is veel gerichter op het inrichten van kanalen en funnels die direct leiden tot een aankoop of een andere gewenste conversie.
PR en marketing kunnen samenwerken door hun doelstellingen op elkaar af te stemmen. Mensen kunnen zich bijvoorbeeld bewust worden van je merk door PR-tactieken zoals organische aanwezigheid op sociale media, en vervolgens omgezet worden in verkoop door je marketingstrategie, zoals Facebook-advertenties. Door PR en marketing samen te laten werken aan strategische berichtgeving, bouw je aan je reputatie en zorgt u voor meer verkoop.
Crisis managementAls je bedrijf in opspraak komt of je imago dreigt beschadigd te worden, hebben de meeste pr-bureaus een crisismanagement aanbod. Ze kunnen de woordvoering overnemen of jouw tips geven als je zelf moet optreden als woordvoerder van het bedrijf. In een crisis management situatie is een pr-bureau een beschermengel en een rots in de branding voor je bedrijf. Ze kunnen je helpen om bepaalde situaties strategisch aan te pakken. |
https://prgoeroes.nl/wat-doet-een-pr-bureau/ |
Naast het schrijven van blogs, het opstellen van advertentieteksten en het opzetten van een e-maildatabase, is het moeilijk om tijd ...

Inhoudsopgave:
Tags: